24 Ağustos 2010 Salı

Serbest Çağrışım...

"İki türlü çağrışım vardır. En azından benim için öyle...

Çağrışım
ın ne olduğunu zaten biliyoruz. Açıklamaya gerek yok ama bir örnekle bilgilerimizi pekiştirelim. Biri bana Queen derse, söyleyeceğim şeylerden biri We will rock you olacaktır. Bu, herkes tarafından bilinen iki ismin birbirini çağrıştırmasıdır.

Bir de serbest çağrışım dediğimiz olgu vardır. Bu, ilk bakışta birbirinden bağımsızmış gibi görünen olayların, nesnelerin, kişilerin birbirini çağrıştırmasıdır. Genelde kişiseldir ve bilinçaltı dediğimiz yerde kurulan bağlantıdan oluşur. Psikolojik bir terim olmasına rağmen o kadar derine inmek gibi bir niyetim yok. Zaten sahip olduğum mevcut bilgi de buna izin vermez. "Mürekkep lekesinin çağrıştırdığı şey" der, geçerim. En iyisi hiç bulaşmamak. Ben kendi günlük hayatımda kullandığım şeklinden bahsettim. Bunu da bir örnekle açıklayacağım tabiki de. Ama ondan önce bir uyarı yapmak istiyorum. Serbest çağrışımın son derece tehlikeli olduğunu hatırlatır; çocuklardan uzak tutmanızı ve her yerde özellikle de evinizde kullanmamanızı tavsiye ederim. Şimdi size sahip olduğum bu serbest çağrışımı anlatacağım.

İçinizden biri bana Ferhat Göçer dediği zaman, aklıma gelecek ilk şey Freddie Mercury olacaktır. Daha sonra sırayı onun ağlayan ruhu ve sızlayan kemikleri alacaktır. "Yuh! Ne alaka lan." dediğinizi duyar gibiyim. Hatta dediniz ve kulaklarımı çınlattınız. İşte serbest çağrışım böyle bir şeydir. Tehlikeler içerir. Neden böyle bir serbest çağrışıma sahip olduğumu tabiki de açıklayacağım. Konumuz bu zaten. Herbokubilenadam'ın bloğunda izlediğim bir videonun sebep olduğu bir şeydir bu. Bloğunun konusu da tamamen buydu. O, doktordan çakma şarkıcı Ferhat Göçer'e tavsiyelerde bulunuyordu. Bense olayı biraz daha farklı ele almak istiyorum.

Video son derece dehşet vericiydi. Ferhat Göçer, We Will Rock You adlı şarkıyı söylemeye çalışıyordu ve onu izleyen babaanne kılıklı teyzeler de alkışlarla eşlik ediyordu kendisine. Anlatırken kulağa dehşet verici gelmiyor olabilir, hatta hayalgücünüz geniş de olmayabilir. Cesaretiniz varsa izleyin o zaman. Hele bir de o araya giren zurna sesiyle irkilmezseniz sizi tebrik etmekten başka çarem kalmaz. Ama etkileneceğinizi düşündüğüm için panzehirini açıklıyorum: Videoyu izledikten 5 saniye gibi kısa bir süre içerisinde hemen şarkının orjinalini dinleyin. Açıkçası çok işe yaradı. Ruh sağlığım hala yerinde.

Bu görüntüleri İsveçli bilim adamlarının da izlediği ve üzerinde çalışmalar gerçekleştirdiği üzerine bir duyum aldım ve olayı araştırdım. İsveçli bu amcalar şu açıklamayı yapmışlar: "Bu görüntülerin, önce bitkiler üzerindeki etkisini araştırdık. Ekranın önüne koyduğumuz bitkilerin %70' i görüntü bitmeden, kalanı ise görüntüler bittikten 3 saniye sonra çürüdü. Daha sonra köpekler üzerinde denedik ve köpeklerin %95' nin kafalarını duvara vurarak intihar ettiğini gördük. Kalanlardan bir tanesi "O Ferhat Göçer' in önce kıçını ısıracağım, sonra tecavüz edip öldüreceğim." diyerek laboratuardan kaçtı. Interpol köpeğin peşinde. Bütün bu deneylerden sonra bir süre insanlar üzerinde denememe kararı aldık. Ayrıca sadece Ferhat Göçer' i ve ona eşlik edenleri inceleme seviyesindeyiz. Ancak araya giren zurna sesinin, önümüzdeki 100 yıl içerisinde açıklanamayacağını düşünmekteyiz."... Bu açıklamalarından sonra: "Ya! Siz nasıl bir milletsiniz lan. Yüzyıllardır sizinle uğraşıyoruz. Zamanında bize çektirdikleriniz yetmiyormuş gibi bir de bunlarla dengemizi bozuyorsunuz. Zaten dişlerinize de iyi bakmıyorsunuz, sapsarı bir şekilde dolanıyorsunuz. Hala size uygun bir diş macunu bulamamışken bir de bunlarla çıkıyorsunuz karşımıza. Yeter lan. Bıktık ulan sizden." diyerek sözlerine son noktayı koymuş amcalar...

Buradan kendilerine hak vermekle birlikte son sözleri kınadığımı da belirtmeliyim. Kısa süre içerisinde kendilerine ileriki çalışmaları için gerekli olan panzehiri yollamayı düşünüyorum.

Bir an için gözümün önüne bir sahne geldi: Freddie abimiz iskelet şeklinde, başında şapkası ve o evsanevi bıyıklarıyla mezarından çıkar ve stüdyoyu basar; Terminatör II ' de Arnold abimizin binayı saran polisler üzerinde kullandığı ağır makineli ile o stüdyodaki herkesi öldürür. Ferhat Göçer'i de çarmıha gerip ateşe verir. Ne mükemmel olurdu. Neyse yavaş yavaş son noktayı koyalım.

Ben arkadaşım herbokubilenadam gibi kötü bir insan evladı olmadığım için size bu videonun linkini vermeyeceğim. Bir şekilde bulup izlersiniz. Ama tavsiye etmiyorum. Olur da izlerseniz buyrun panzehiriniz hazır. Unutmayın 5 saniye içinde dinlemeye başlamalısınız. Dediğim gibi serbest çağrışım son derece tehlikeli olup, dikkatli kullanılması gereken bir olgudur.

Bir de Serdar Ortaç ve Billie Jean gibi bir serbest çağrışıma da sahibim ki bu konuya değinmek dahi istemiyorum. Değinmek istemediğim bu serbest çağrışımı bana kazandırdığı için de buradan, başka kötü niyetli arkadaşıma da en içten duygularımı iletiyorum... "

Böyle yazmışım vakt-i zamanında... Peki tekrar niye yazdım?... Bu, kötü bir insan olarak nitelendirdiğim arkadaşım aynı videoyu tekrar paylaşmıştır. Arkadaş seçimlerimi gözden geçirmeliyim sanırım...

Neyse bir başka nedeni de: Geçenlerde bir arkadaşımdan öğrendiğim üzere doktordan çakma şarkıcı kişi, çok sevdiğim zifiri şarkısına da el uzatmış ve görevini başarıyla yerine getirerek şarkının içine sıçmış olmasıdır... Bu yüzdendir ki bu yazıyı gün ışığına çıkarmaya karar verdim ve kararımı da uyguladım... Pişman değilim hakim bey...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder