1 Ağustos 2010 Pazar

Ali Topu Tut...

Geçenlerde birini ders çalıştırırken bir soruyla karşılaştım. Geçenlerde dediysem -ki dedim. - sanırım şubat-mart gibiydi...

Hani şu mod soruları vardı ya; "Doktor nöbetini en son şu gün tutuyor, şu nöbetini kaçıncı gün tutar?" gibilerinden olan sorular...

Karşılaştığım soru bambaşkaydı. Tam hatırlamıyorum ama genel hali şu şekildeydi: "Ali en son şu gün sevişmiştir. Şu kadar günde bir seviştiğine göre, şu kadar saat sonra hangi gün, saat kaçta sevişir?"... Soru aynen böyleydi...

Ben Ali'yi en son bıraktığımda kendisi top atan, atılan topu tutan, atlara bakan bir çocuktu. Burada o iğrenç, zeka unsurundan yoksun, belaltı espriyi yapmıyorum, kastettiğim de bu değil zaten. Bu tarz epsriler yapmadığımı beni tanıyanlar bilir.

Neyse Ali topla oynayan, atlara bakan, boş zamanlarında harçlıklarının bir kısmıyla fındık fıstık alıp, gerisini biriktiren biriyken, sevişen bir insan olmuştu. Üstelik sorunun cevabına (pazar/06:20) göre sabah seksini seven birine dönüşmüştü. Zamanın su gibi akıp geçtiğinin hepimiz farkındayız. Büyüdüğümüzün de... Ama bu durumdan kaçınırız, görmezden gelir ve kafalarımızı başka yönlere çeviririz; fakat bu soruyu görünce kafamı başka bir yöne çeviremedim.

Hayatı boyunca top atıp tutacağını sandığım Ali bile büyümüştü. Korkunç gerçekle yüz yüzeydim; ama benim merak ettiğim, kafamda sorular silsilesine neden olan başka bir konu var. Ali' yi en son gördüğümden bu yana neler olmuştu?

İlk aşkı; ılık süt içen Işık mıydı, yoksa ip atlayan İpek miydi ya da dağda, bayırda gezen Ayşegül ile görücü usulü evlilik mi yaptı? Evlendi mi Ali ya da yaşadıklarından sonra evlilik fikrinden vaz mı geçti? Okumaya devam mı etti, yoksa okulu bıraktı mı? Lisede zayıfı geldi mi? Geldiyse babası, onu okuldan alıp tamircinin yanına vermekle tehdit etti mi? Hiç takdir, teşekkür aldı mı? Özel okulda mı okudu yoksa devlet okulunda mı? Üniversiteyi kazandı mı? Kazandıysa kaçıncı denemesinde kazandı? Yurtdışına çıktı mı hiç? Hangi şehirde yaşıyor? Top atıp tutmadaki yeteneğini kalecilik yaparak değerlendirdi mi ya da atlara olan ilgisini at yarışı oynayarak bir kazanca çevirdi mi? Harçlıklarından arttırdığı paralarla tekel bayii açıp, parasının 3'te 1'i ile fındık fıstık alan çocuklara örnek olmayı denedi mi? Hangi takımı tutar Ali? Hayatında hiç kavga etti mi? Çocuğu var mı Ali'nin? Hayat görüşü, inancı ne? Oy kullandı mı, kullandıysa hangi partiye attı? Referandumda evet mi diyecek; yoksa hayır mı? Ne tür müzik dinler? Kitap okur mu, hangi filmler favorileri, uğurlu sayısı ne? Aşkı uğruna bir şeylerden vazgeçti mi hiç? Hayalleri neydi, ne ile uğraşmak istiyordu, neyle uğraşıyor şu anda?

Sorular yine sardı dört bir yanımı...

Uzun lafın kısası; top oynayan, atlara bakan, harçlıklarıyla fındık fıstık alan ve büyüyeceğini asla tahmin etmediğim Ali, sevişen bir adama nasıl dönüştü? Hikayesi nedir? En son görüştüğümüz zamandan bu yana geçen zaman zarfında olup bitenleri öğrenmek istiyorum. Bir gün Ali ile buluşup hikayelerimizi karşılaştırmak, boşlukları doldurmak istiyorum. Evet bunu cidden istiyorum. Belki içen biridir. Bir-iki tek atarız kendisiyle...

Ayrıca son bir sorum var: Hey, Ali! Have you ever seen the rain?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder